Import obuwia z Chin

Producenci obuwia w Chinach.

Wybór opcji projektu.

Specyfikacja produktów obuwniczych.

Opakowanie na obuwie.

Wymagania dotyczące minimalnej ilości zamówienia (MOQ)

Wysyłka.

Przepisy Unii Europejskiej dotyczące obuwia.

Planujesz Import obuwia z Chin?

IMPORT OBUWI Z CHIN 

Kompletny przewodnik.

Większość chińskich producentów obuwia znajduje się we wschodnich prowincjach Fujian, Guangdong, Zhejiang i Jiangsu. Jednak bardzo duża ich liczba nie koncentruje się głównie na eksporcie na rynki rozwinięte, w tym w Stanach Zjednoczonych, Europie, Australii i Nowej Zelandii.

W rzeczywistości większość producentów i firm handlowych sprzedaje przede wszystkim na krajowym rynku chińskim, podczas gdy reszta kieruje się na rynki wschodzące - takie jak Indie, Nigeria i Brazylia. Dlatego też przy wyborze dostawcy jego główne rynki są niezwykle ważne.

Wymagania jakościowe są ogólnie wyższe na rynkach rozwiniętych w porównaniu do rynków rozwijających się. Dostawcy bez wcześniejszego eksportu do USA i UE rzadziej oferują obuwie wysokiej jakości. Istnieją również różne spektrum jakości na tych rynkach, które należy wziąć pod szczególnie pod uwagę.

Chińscy dostawcy są przyzwyczajeni do wytwarzania produktów zgodnie ze specyfikacjami nabywcy. Dlatego tak ważne jest zrozumienie specyfikacji technicznych, które określają jakość obuwia. 

Wielu kupujących zakłada, że ​​jest to istotne tylko przy zakupie obuwia niestandardowego. Jednak jest to duże nieporozumienie.

Większość chińskich producentów, ale nie tylko tych, którzy produkują obuwie, nie ma wewnętrznych wytycznych dotyczących jakości - głównie w wyniku działania jako dostawcy OEM (Original Equipment Manufacturer).

Potwierdzenie specyfikacji produktu ma kluczowe znaczenie, nawet przy zakupie butów i obuwia zaprojektowanych fabrycznie. Poniżej znajduje się lista specyfikacji produktu, którą należy śledzić:

  • Materiał wierzchni (np. Zamsz)

  • Kolory Pantone (wszystkie elementy)

  • Materiał podszewka (np. Tkanina bawełniana)

  • Materiał wkładki (np. Plastik PU)

  • Materiał podeszwy (np. Tworzywo TPR)

  • Grubość wkładki (np. 5 mm)

  • Rozmiar (np. UE 40–44)

  • Antypoślizgowość

  • Dodatki (np. sznurówki tekstylne, sznurówki silikonowe)

Chociaż zakup produktów zaprojektowanych fabrycznie nie wymaga dostarczenia specyfikacji produktu dostawcy, nadal musisz uzyskać pełną specyfikację od swojego dostawcy i wyjaśnić dostawcy, że sprawdzisz, czy produkt końcowy jest wytwarzany zgodnie z nimi.

UWAGA! W przeciwnym razie możesz otrzymać produkt wykonany z materiałów i komponentów niezgodnych ze specyfikacją produktu.

Możesz wybrać but zaprojektowany na zamówienie lub oprzeć się na projekcie własnej marki.

Opcja A: Własna marka (ODM).

Większość fabryk obuwia oferuje szereg standardowych modeli obuwia. Choć fabrycznie zaprojektowane produkty mogą nie być najlepszej jakości na rynku, można regulować, niektóre parametry:

  • Materiały

  • Zabarwienie

  • Logo

  • Brandzel

Zaletą jest to, że nie musisz tworzyć projektu buta od zera. Zamiast tego możesz oprzeć swój projekt na standardowym produkcie i dokonać pewnych poprawek.

W pewnym sensie produkt marki własnej służy jako szablon, a takie podejście polecam, jeśli brakuje Ci wiedzy projektowej.

Opcja B: projekt niestandardowy.

Możesz także wyprodukować własne obuwie. Wymaga to jednak udostępnienia następujących plików:

  • Pliki projektowe.

  • Zestawienie materiałów produkcyjnych.

  • Kody kolorów np. Pantone.

  • Pliki grafiki np. logo.

Przy importowaniu obuwia należy wziąć pod uwagę jeszcze więcej. Dzisiaj opakowanie jest prawie tak samo ważne jak sam produkt . Poniżej znajduje się lista specyfikacji "shoebox' do śledzenia:

  • Rodzaj wydruku (np. Tłoczenie)

  • Układ (pliki projektu)

  • Wymiary

  • Karton (np. Tektura falista, 3 warstwy)

  • Powierzchnia (np. Laminowanie błyszczące, laminowanie matowe, powlekanie UV, tłoczenie na gorąco)

  • Papier powierzchniowy (np. biały, 300 g / m2)

  • Papier wewnętrzny (np. czarny, 230 g / m2)

  • Torba wewnętrzna (np. Torebka foliowa)

Buty zajmują dużo miejsca. Dlatego fracht lotniczy nie jest opłacalny w tym wypadku, ponieważ opłaty są oparte nie tylko na masie ładunku, ale także na jego objętości. 

Wysyłka drogą morską jest jedyną realną opcją przy imporcie obuwia z Chin. Ale to nie znaczy, że musisz zamówić pełny ładunek kontenera

Nie mając doświadczenia z importem obuwia z Chin, droga od stworzenia projektu po gotowy produkt na miejscu w kraju może być trudna i kręta. Dlatego też w takim przypadku warto skorzystać z firmy która pomoże nam w rozmowach, wyselekcjonowaniu firm i sprowadzeniu towaru.

Jeżeli szukasz profesjonalnej firmy która w kompleksowy sposób pomoże Ci sprowadzić twój pierwszy towar z zagranicy to jesteś w dobrym miejscu.

Dowiedz się więcej:
Import obuwia z Chin

Dyrektywa w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów (GPSD)

W Unii Europejskiej obuwie podlega przepisom dyrektywy w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów (GPSD). Według raportu Bureau Veritas przemysł obuwniczy zareagował na GSPD, poprawiając jego jakość w różnych aspektach, w tym:

  • Antypoślizgowość podeszwy i górnego elementu.

  • Ostre punkty i krawędzie.

  • Siła szwu.

  • Siła przyczepienia górnej części.

  • Siła przyczepności pięty typu push-on.

  • Podeszwa przyczepności.

Importer jest również odpowiedzialny za zapewnienie oznakowania obuwia zgodnie z europejską dyrektywą dotyczącą etykietowania obuwia. Materiały pokrywające co najmniej 80% powierzchni lub 80% podeszwy powinny być odpowiednio oznakowane.

Większość chińskich producentów obuwia ma wymagania dotyczące minimalnej ilości zamówienia, od 1000 par do kilku tyś. par. W większości przypadków jest to MOQ na model, ale z opcją zakupu różnych rozmiarów (np. 400 do 500 par na rozmiar).

Podział MOQ obuwia.

  • MOQ na model: 1000 - 2000 par

  • MOQ na kolor: 500 - 1000 par

  • MOQ dla rozmiaru: 250-500 par

W rezultacie wiele małych firm i start-upów zwraca się do handlowców, którzy oferują mniejsze ilości początkowe. Czasami mniejsze firmy oferują wymóg MOQ już od 50 par na model.

Jednak większość handlowców oferujących małe ilości sprzedaje produkty wykonane na chiński rynek krajowy. Należy pamiętać, że takie produkty nie są oznakowane zgodnie z przepisami UE i USA.

Kupowanie małych ilości wyklucza również opcję dostosowania projektu, kolorów, materiałów i komponentów, ponieważ żaden dostawca nie chce przerobić już gotowych towarów.

Import z Chin
Tło
HASTA Logo
Producent obuwia w Chinach

Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2018.Copyrights: 2018

Strona: Projekt własny HASTA M.W

HASTA M.W